Handelsbetingelser

 

Frøbutikken er kontrolleret og godkendt af E-mærket og samtidig medlem af FDIH -> Foreningen for dansk internethandel. Du er i trygge hænder.

 

OBS: Frøbutikkens frø og løg er ikke beregnet til erhvervsmæssigt brug og må ikke købes m.h.p. videresalg - hverken i ren frøsalg eller senere forarbejdet til planter.
Frøbutikkens frø i de x-tra store poser er velegnede til kunder med større jordarealer eller til kolonihaveforeninger, venner og naboer, som slår sig sammen om bestillingen.

 

froebutikken.dk ejes og drives af Frøbutikken 28205732 fra adressen Billeshavevej 47, 5500 Middelfart, tlf. 26750070. E-mail: info@froebutikken.dk

Frøbutikken er åben døgnet rundt, hvor der er mulighed for at bestille varer. Kun ganske få perioder i løbet af året vil butikken være lukket enten på grund af opdateringer eller meget kortvarig ferieafholdelse.

Aftalerne indgås på dansk.

Frø og løg skal opbevares på sikkert sted, da nogle af dem kan være giftige.


Betaling

Frøbutikken modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og Diners. Frøbutikken tager intet gebyr for at betale med betalingskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Du kan også vælge at betale med MobilePay Online.

Ønsker du IKKE at betale med betalingskort, skal du samtidig med bestillingen indsætte beløbet på vor konto med reg. 5870 kontonr. 0122656748. Der pålægges et gebyr på 15,- DKK for håndtering af dette. Ved denne betalingsform er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Ved manglende betaling annulleres bestillingen efter 3 hverdage. Dog accepteres op til en måneds ventetid for EAN-betalinger. Ingen varer sendes dog før registrering af betaling.

 

Fragt

Frøbutikken står på hoved og hænder og vil gøre alt for at få varerne bragt ud af huset indenfor en til to arbejdsdage. Leveringstiden har du yderligere selv indflydelse på ud fra valget om brevpost eller pakkepost i Danmark. Post Nord bringer brevpost ud i Danmark 1-5 hverdage efter modtagelse - dog søgne/helligdage undtaget. I enkelte tilfælde bruger Post Nord dog helt op til 15 hverdage på udbringningen af brevpost, så hvis det haster at få varerne, så vælg pakkepost fremfor brevpost. Post Nord oplyser endvidere, at de ikke garanterer denne udbringningstid til øer og ydre landdistrikter. For EU-lande kan udbringningstiden være 2-8 dage. Pakkepost leverer Post Danmark og GLS ud hverdagen efter modtagelse.

Brevpost pakkes i poser, som lige kan gå gennem brevsprækken. Således slipper du for at skulle have galocherne på og afsted på posthuset. Dog kan større varer naturligvis ikke komme gennem brevsprækken. Når du har lagt et vist antal frøposer i kurven, ændres forsendelsen fra brevpost til pakkepost. Dette er afhængigt af vægt og antal, og du kan hele tiden følge med i forsendelsesprisen ved at kigge i kurven. Der kan være op til 8 frøposer i almindelig vægtstørrelse i en brevpostforsendelse. De x-tra store frøposer sendes kun som pakkepost.

Forsendelsesomkostninger dækker både porto, emballage og arbejdsløn.

Fri fragt ved alle køb over 700,- DKK incl. moms til leveringer i Danmark.

Levering til Danmark (DKK 39,00)

Kun frø. Sendes som Brevpost.

Levering til Danmark. (DKK 52,00)

Pakkepost. Uden omdeling. Afhentes på lokal GLS pakkeshop.

Levering til Danmark. (DKK 60,00)

Pakkepost. Uden omdeling. Afhentes på lokalt Post Danmark posthus/døgnboks.

Levering til Danmark. (DKK 74,00)

Pakkepost. Med omdeling af Post Nord. Udleveres på selvvalgt adresse.

Levering til Danmark. (DKK 61,00)

Pakkepost leveret af GLS. Til erhvervsadresser.

Levering til udlandet. EU-lande (DKK 49,00)

OBS: Der sendes kun frø i almindelig portionsstørrelse til udlandet. Max 8 poser.

Levering til udlandet. Ikke EU lande (DKK 49,00)

OBS: Der sendes kun frø i almindelig portionsstørrelse til udlandet. Max 8 poser.

Brevforsendelser kan ikke sendes til postbokse, da Post Nord kun tillader pakker hertil. I tilfælde af en evt. bestilling, hvor du ved en fejl har ønsket levering til postboks, ændres din forsendelse til den adresse, som er angivet under faktura modtager.

Hvis du af en eller anden grund ikke har fået afhentet din pakke på posthuset/døgnposten inden for afhentningsdatoen / eller den ikke kan leveres, sendes din pakke retur til os. Her lægges varerne på lager igen, og du vil modtage beløbet for varerne på din konto. Ønsker du derimod pakken fremsendt igen, skal du bestille igen på www.froebutikken.dk.

Ønsker du din forsendelse leveret andre steder end i postkassen, skal du lave en speciel modtagerflex afleveringsaftale med Post Nord. Denne vil så være gældende ved alle leveringer ud over postkasselevering og ansvaret ligge hos dig.

Frøbutikken leverer frø til

Bulgarien, Belgien, Danmark, Estland, Færøerne, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Letland, Lithauen, Luxemburg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Men er du i tvivl, så spørg endelig - vi plejer at finde ud af det.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@froebutikken.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Frøbutikken. Billeshavevej 47. 5500 Middelfart

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der er ikke fortrydelsesret for erhvervskunder.

Julegaver

Julegaver købt i november og december byttes helt til påske året efter.

 

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Frøbutikken. Billeshavevej 47. 5500 Middelfart

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Særligt om frø og blomsterløg

Vi får friske frø hjem flere gange hver sæson for at undgå at levere dårlige frø.

Du er dog velkommen til at sende en e-mail, hvis du mener at have modtaget frø med dårlig spireprocent - Husk blot at henvise til frøposens ID-nummer, som står nederst på posen. Husk, at reklamationsretten ikke omfatter frø og løg, som er håndteret forkert: Mange ting kan spille ind her såsom forkert fugtighed/temperatur/håndtering, m.m. Ligeså med manglende blomstring for blomsterløg, da jordbundsforhold og naturens dyr kan resultere i ødelæggelse eller fortæring af løgene.

Ved reklamationer over løg, er det bedst hvis du reklamerer så hurtigt som muligt efter du har modtaget varen, da forkert håndtering og opbevaring kan ændre meget på løget efterfølgende. Der skal helst fremsendes billeddokumentation samtidig.


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Det gælder, når du bestiller et emaljeskilt. Her sendes din bestilling samt kontaktoplysninger til den danske skilteleverandør. Herfra videresendes bestillingen til fabrikken i Portugal eller England, som så sender skiltet direkte til dig, når det er færdigt.

Hvis du tilmelder dig nyhedsbrevene, skal vi bruge din e-mail adresse for at kunne sende dig det elektroniske nyhedsbrev. Denne adresse videregives og sælges heller ikke til andre. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger fra nyhedsbrevlisten.

Personoplysningerne registreres hos Frøbutikken v/ Diane Nielsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på froebutikken.dk er Frøbutikken v/ Diane Nielsen.   

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@froebutikken.dk.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte indehaveren Diane Nielsen.Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Det var en lang obligatorisk juridisk smøre...... Er du kommet i tvivl om noget, eller er der noget, jeg kan hjælpe dig med, så skriv endelig til mig på

info@froebutikken.dk.

De hjerteligste hilsner

Diane, Frøbutikken.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10-10-2018 kl: 11:02

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Til Frøbutikken
Billeshavevej 47
5500 Middelfart
info@froebutikken.dk  

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)