Frøbutikken er kontrolleret og godkendt af E-mærket og samtidig medlem af FDIH -> Foreningen for dansk internethandel. Du er i trygge hænder.
froebutikken.dk ejes og drives af Frøbutikken 28205732 fra adressen Billeshavevej 47, 5500 Middelfart, tlf. 26750070. E-mail: info@froebutikken.dk
Frøbutikken er åben døgnet rundt, hvor der er mulighed for at bestille varer. Kun ganske få perioder i løbet af året vil butikken være lukket enten på grund af opdateringer eller meget kortvarig ferieafholdelse.
Aftalerne indgås på dansk. Frøbutikkens frø er ikke beregnet til videresalg.
Frø skal opbevares på sikkert sted, da nogle af dem kan være giftige. Frøbutikkens frø er ikke beregnet til erhvervssalg.
Betaling
Frøbutikken modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og Diners. Frøbutikken tager intet gebyr for at betale med betalingskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Du kan også vælge at betale med MobilePay Online.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ønsker du IKKE at betale med betalingskort, skal du samtidig med bestillingen indsætte beløbet på vor konto med reg. 5870 kontonr. 0122656748. Der pålægges et gebyr på 30,- DKK for håndtering af dette. Ved denne betalingsform er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Ved manglende betaling annulleres bestillingen efter 3 hverdage. Dog accepteres op til en måneds ventetid for EAN-betalinger. Ingen varer sendes dog før registrering af betaling.
Forsendelse
Frøbutikken står på hoved og hænder og vil gøre alt for at få varerne bragt ud af huset indenfor en til to arbejdsdage. For EU-lande kan udbringningstiden være 2-8 dage. Pakkepost leverer GLS ud hverdagen efter modtagelse. Brevpost leverer Post Nord ud 1-15 hverdage efter modtagelse. ( de fleste brevpostomdelinger sker indenfor 1-5 hverdage) Søgne og helligdage tælles ikke med. Haster det med at få frøene, så vælg pakkepost fremfor brevpost.
Forsendelsesomkostninger dækker både porto, emballage og arbejdsløn.
Fri fragt til pakkeshop ved alle varekøb over 700,- DKK incl. moms til levering i Danmark.
Levering til Danmark. (DKK 39,00) Pakkepost. Uden omdeling. Afhentes på lokal GLS pakkeshop.
Levering til Danmark (DKK 39,00) Brevpost. Med omdeling.
Levering til Danmark. (DKK 69,00) Pakkepost. Med omdeling af GLS. Udleveres på selvvalgt adresse. Der skal opgives et anvist sted, hvor GLS må lægge pakken. Når pakken er lagt på anviste sted, overgår ansvaret for pakken til dig.
Levering til udlandet. EU lande (DKK 69,00) OBS: Der sendes kun frø i almindelig portionsstørrelse til udlandet. Max 8 poser. Brevpost.
Levering til udlandet. Ikke EU lande.(DKK 59,00) OBS: Der sendes kun frø i almindelig portionsstørrelse til udlandet. Max 8 poser. Brevpost.
Brevforsendelser kan ikke sendes til postbokse, da Post Nord kun tillader pakker hertil. I tilfælde af en evt. bestilling, hvor du ved en fejl har ønsket levering til postboks, bedes du oplyse en anden afleveringsadresse.
Hvis du af en eller anden grund ikke har fået afhentet din pakke på posthuset/døgnposten inden for afhentningsdatoen / eller den ikke kan leveres, sendes din pakke retur til os. Vi tager derefter kontakt til dig for at aftale videre forløb.
Ønsker du din forsendelse leveret andre steder end i postkassen, skal du lave en speciel modtagerflex afleveringsaftale med Post Nord. Denne vil så være gældende ved alle leveringer ud over postkasselevering og ansvaret overgår til dig ved leveringen. Du kan give GLS en midlertidig tilladelse til at lægge pakken på et anvist sted. Også her overdrages ansvaret til dig, når pakken er afleveret.
Frøbutikken leverer frø til
Bulgarien, Belgien, Danmark, Færøerne. Grønland, Estland, Holland, Italien, Kroatien, Letland, Lithauen, Luxemburg, Malta, Polen, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.
I spidsbelastede perioder som Black friday og jul kan nogle pakkeshops i sjældne tilfælde være så overfyldte, at GLS og Post Nord er nødt til at omdirigere din pakke til en anden pakkeshop/pakkeboks.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Men er du i tvivl, så spørg endelig - vi plejer at finde ud af det.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@froebutikken.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Hvis du har opnået en mængderabat/gratis forsendelse og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten, og denne vil blive fratrukket tilbagebetalingsbeløbet.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Frøbutikken. Billeshavevej 47. 5500 Middelfart
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der er ikke fortrydelsesret for erhvervskunder.
Julegaver
Julegaver købt i november og december byttes helt til påske året efter. Dette gælder dog ikke løg.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Frøbutikken. Billeshavevej 47. 5500 Middelfart
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Særligt om frø og blomsterløg
Vi får friske frø hjem flere gange hver sæson for at undgå at levere dårlige frø.
Du er dog velkommen til at sende en e-mail, hvis du mener at have modtaget frø med dårlig spireprocent - Husk blot at henvise til frøposens ID-nummer, som står nederst på posen. Husk, at reklamationsretten ikke omfatter frø og løg, som er håndteret forkert: Mange ting kan spille ind her såsom forkert fugtighed/temperatur/håndtering, m.m. Ligeså med manglende blomstring for blomsterløg, da jordbundsforhold og naturens dyr kan resultere i ødelæggelse eller fortæring af løgene.
Ved reklamationer over løg, er det bedst hvis du reklamerer så hurtigt som muligt efter du har modtaget varen, da forkert håndtering og opbevaring kan ændre meget på løget efterfølgende. Der skal helst fremsendes billeddokumentation samtidig.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi sender din bestilling samt kontaktoplysninger til fragtfirmaerne, som skal sørge for, at dine varer ankommer hos dig. Det drejer sig om kontaktoplysninger, IP adresse, betalingskorttype og produktdata. Inden ordren behandles, kan vi ændre forkert opgivet kontaktoplysninger.
Retsgrundlaget for behandling af oplysninger er EU persondataforordningen art 6, stk. 1, litra b, c og f. Webstatistik webshop: Når du handler i vores webshop, samles der statistik i forbindelse med produktsalg – informationerne anvendes til analyseformål, optimering af produktsortiment, til emailmarkedsføring og til økonomistyring. Retsgrundlaget for behandling er EU persondataforordnings art 6 stk. 1 litra f.
Er lige netop varen udsolgt, som du ønskede, kan du tilmelde dig at få automatisk besked, når den kommer på lager igen. Her bliver din e-mail også gemt, så du kan få automatisk besked.
Hvis du tilmelder dig nyhedsbrevene, skal vi bruge din e-mail adresse for at kunne sende dig det elektroniske nyhedsbrev. Denne adresse videregives og sælges heller ikke til andre. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger fra nyhedsbrevlisten.
Personoplysningerne registreres hos Frøbutikken v/ Diane Nielsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Da vi har anmelderpligt omkring evt. skadegører i frø og løg, skal vi i tilfælde af opdagen af disse videregive kundeoplysninger til landbrugsministeriet, så udbredelsen kan undgås. Du kan læse mere om skadegørere her: https://lbst.dk/virksomheder/gartneri/plantesundhed/faktaark/
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på froebutikken.dk er Frøbutikken v/ Diane Nielsen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@froebutikken.dk.
Med hensyn til plantesundhed er der per 14. december 2019 kommet nye regler, der gælder både indførsel, køb og salg i EU. Dette er din sikkerhed for, at dine frø/planter/løg er godkendt til salg fra vores netbutik - se evt. yderligere oplysninger under følgende link https://lbst.dk/virksomheder/gartneri/ny-plantesundhedslovgivning/informationspligt-havne-lufthavne-og-postcentre/ og https://lbst.dk/virksomheder/gartneri/ny-plantesundhedslovgivning/salg-af-planter-over-internettet/#c72571 Frøbutikken er certificeret til at udstede plantepas og kontrolleres af Landbrugsstyrelsen hvert år.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte indehaveren Diane Nielsen.Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk/Public/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.100 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behndlet din sag hos e-mærket- uanset størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Det var en lang obligatorisk juridisk smøre...... Er du kommet i tvivl om noget, eller er der noget, jeg kan hjælpe dig med, så skriv endelig til mig på
info@froebutikken.dk.
De hjerteligste hilsner
Diane, Frøbutikken.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19/11-2024. Kl. 08:40
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Til Frøbutikken
Billeshavevej 47
5500 Middelfart
info@froebutikken.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)